lördag 27 juli 2013

////

Skadad :(

Ja läget suger rätt så mycket just nu. Fått jävla problem med vänster knä. Kan varken cykla eller böja det riktigt utan att det gör ont.

Vad?!:
När jag belastar knäet så får jag en stor strålande smärta från ovansidan av knäskålen, runt på insidan och ned precis under knät på insidan. 
Känner inget till vardags förutom när jag sitter med benet i ca 90 grader. Då smyger smärtan på. Typ att sitta i bilen är ingen hit. 
Skulle vara tacksam om någon som haft samma problem kunde höra av sig. 
Om jag utan egentlig kunskap så tippar jag på överansträngning, inflammation, alternativt svag vastus medialis, "droppen", muskeln som sitter på insidan av låret ner mot knät. Men det är bara spekulationer.

Ska och göra laserbehandling på måndag samt besöka läkare. 
MEN, är, av erfarenhet skeptisk till läkarna på min vårdcentral. Hoppas bli motbevisad.



2 Reactions to this post

Add Comment
  1. Anonym sa... 28 juli 2013 kl. 08:39

    Hade exakt det där problemet i våras.

    För mig funkade voltaren (helst tablett) på kvällarna och sedan ca 1 veckas vila helt utan cykling. Stegrade sedan träningen med största del lätta pass i 1 vecka därefter.

    //Hendrik Sjölund

  2. Unknown sa... 28 juli 2013 kl. 12:12

    Tack för tipset. Ska testa å se :) kan ju inte bli sämre iaf :)

Skicka en kommentar