fredag 15 februari 2013

////

Vinterväg från helvetet, tunna, fredag

Uppe tidigt på min lediga dag idag och tänkte passa på att cykla några timmar ute då väderförhållandena va fina med -2 och vindstilla. Men lyckan blev inte långvarig, för redan efter 15 minuter började det regna/snöa småspik. Fick ta av glasögonen som blev helt oanvändbara. När jag passerat Repbäcken i Borlänge så började det bli plusgrader och så vägen, den där jävla vägjäveln som jag svor över i säkert 90 minuter. Spydde galla på oplogad och snårig och knölig väg. En gång vrålade jag rätt ut i ren jävla förbannelse över att mina känsligare delar på kroppen utsatts för vad som skulle klassas som naturlig mixer.
Men jag blev svettig och trött av allt så får väl vara nöjd med att jag tränat bra iallafall.
Sen bjöd mor och far på finmiddag och bad i tunnan senare på kvällen.
Så nu sitter jag utslagen och kollar på film på tv.
För imorgon tänkte jag köra lite intervaller i backe. Ser fram emot detta, då jag gillar backar och att få plågas. ;)

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar