söndag 2 september 2012

Jävlar va de e höst

Vart borta en sväng, och det är tack vare en ovälkommen och seglivad förkylning jag drog på mig lagom till Finnmarksturen, den ville inte släppa taget utan bet sig fast ända tills i lördags. För på söndagen så tuggade jag ut på ett cykelpass i höstsolen. Allt kändes över förväntan bra, bortsett från lite seg andning, men fina ben och bra tryck trotts en veckas tung förkylning, gjorde ett antal ryck för att känna på pulsen och det kändes helt OK. Tog det piano idag för att inte gå ut för hårt direkt, men följande vecka så kommer jag stegvis öka tills jag veckan därpå är i fas igen :)

Och annars så är september månad här med hösten i ryggsäcken, och det innebär att löpardojjorna kommer fram igen, då jag framöver, som tidigare år, kommer blanda cykel med löpning. Och suget kommer även nu att införskaffa en cyclocross, då vi får se hur det går med den saken ;)

Tycker ni skall kolla in vad herr Henrik Öijer varför sig inatt medans vi andra sover.
Jo då sitter han i sadeln för att tugga av 600 kilometer på cykeln, som följden av ett löfte han gav tidigare, att när han nådde 600 Twitter followers så skulle han cykla ett 600 kilometer långt distanspass genom Dalarna. Detta kan ni följa genom hans Twitter, och vill nu skicka hälsningar eller påhejanden så gör det vis hashtagen #dala600 på Twitter.

Some pics from saturdays ride.




20120902-225048.jpg

20120902-225101.jpg




20120902-225114.jpg
20120902-225340.jpg

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar