fredag 17 augusti 2012

Ingarvet GP

Skyndade som en jävla dåre hem från jobbet igår och spurtade upp till Ingarvets industriområde, han in på det 4:e heatet. Och vilket väder det bjöds på, vilket drog en hel massa människor och folk, hela racet kändes faktiskt bra som fan bortsett från viss stumhet i benen efter veckans tidigare intervaller. Men man ska väl inte gnälla.. Eller?

På ett av de sista heaten så var nästintill hela klungan sekunder ifrån att smälla med en bilist som var på väg ut från en bensinstation. Vi tog höger i en rondell, varpå den här mannen bara styr rakt ut från macken från utfarten direkt efter rondellen, några hetsiga och mindre angenäma ord kastades över denne, men rätta.

På sista varvet åker jag över en gatbrunn nedför 1:a rakan i hög fart (brunnen ligger väl 2-4 cm under asfaltsnivå) varpå jag hör ett ljud som jag inte var bekant med, väl i mål undersöker jag ramen och upptäcker var ljudet kom ifrån, en ca 5 cm stor/liten spricka har uppstått i överröret längs med ramen.
Kunde inte göra mycket igår kväll utan var tvungen att vänta till idag då jag jag kan kontakta försäkringsbolaget och även tillverkaren,
förstahandsvalet är att reklamera ramen så jag får en ny, men är garderad så att jag kan utnyttja min försäkring för att få en ny, så det verkar kunna lösa sig hur som helst. :)

Massor av bilder hittar ni på Erik Wickströms blogg, Adam Steens och herr Henrik Öijers.

Har iallafall 2, båda stulna, en av Öijer en av Mats Wahlen.

 

[gallery columns="1" orderby="post_date"]

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar