fredag 5 oktober 2012

////

Fredagsmys +FILM

Tappa nästa hakan imorse när jag kollade på klockan när jag vaknade, 9.30!!!!!!!! Helt otroligt, har inte sovit så länge på åratal (nästan) å jag la mig ändå vid halv tolv-tolv tiden. Så var väl lite sliten kanske ;)
Men eftersom jag var ledig så var det väl lika bra att passa på.
Gjorde lite sysslor hemma på förmiddagen såsom att städa, torka golv, lister och fönster. Sen på eftermiddagen var det dags för lungvolymstest, inefattade även ett astmatest. Och allt var långt över förväntan ända fram tills det var dags för utandningstestet, där hade jag ett problem som gör att jag inte kan pressa ut all insamlad luft i lungorna efter normalt flöde (enligt diagram). Det berodde på (troligtvis) att jag har lite ovanligt stor lungvolym men inte tillräckligt vidgade luftrör när jag skall pressa ut allt med full kraft. Helt enkelt för trånga rör. jag fick på plats testa en astmaliknande medicin (inhalator modell), men det enda denna gjorde var att ge mig skakningar och hjärtklappningar i ca 5 timmar, otroligt obehagligt och jobbigt, men detta avtog när jag fick aktivera hjärtat på testcykeln.
Och när vi är inne på testcykel så brände jag av ett backintervallpass. Inga utspickade intervaller utan på känsla, spontana intervalltider och likaså motstånd. Bedrövligt jobbigt och smärtsamt. 162 i snittpuls och 194 i max.......

Ville bjussa på lite fredagsfilm så här kommer en kortis mitt i passet. Och JA de va hysteriskt tungt.....


0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar