torsdag 11 oktober 2012

Träning och CX-Cup 12-14 oktober +ANNAT

Har varit sådär effektiv idag så jag hunnit med massa grejer, såsom tränat mekat städat bakat o besökt doktorn.
Körde väl ihop en deg till mitt filbröd på förmiddagen, och vill ni testa det så kan ni se receptet här:

5 dl vetemjöl 
3dl grahams
4 dl rågsikt
2,5 dl rågkross
1 dl vetekli
0,5 dl vetegroddar
1 tsk salt
4 tsk bikarbonat
0,5 dl solroskärnor
1 dl russin
1 lit filmjölk
2 dl mörk sirap
Smöra formarna, strö i rågkross, blanda alla torra ingr noga, häll på filen och sirapen och blanda till en lös och klibbig smet. Grädda i nedre delen av ugnen i knappt 2 h  på 175 c. 

Tips! Täck brödet med alufolie efter en stund i ugnen. Ca 20-30 min! 




Vid 10:30 så var det åter ett doktorsbesök för att ta lite blodprover. Satt och väntade i säker 45 minuter innan jag fick komma in, och väl inne så tog det väl 3 minuter. Nog för att jag vet det kan ta tid ibland när man ska ni, men fan inte OK när det inte är nån för mig. Jävla landsting........

Skyndade sen hem å rev brödet ur ugnen och sen gjorde jag lite lunch innan det var dax för TRÄNING, körde en 50 kilometers backintervall/intervall runda. Kände mig otroligt sega ben och andningen var heller inte på sin plats. Men efter att jag kört en medelintensiv intervall upp på Gamla berget så kände jag att jag kom igång riktigt bra och sen var det bara att kötta på. Väl inne i Falun igen så hade jag rätt mycket kraft kvar men valde att rulla hemåt då jag hade lite att gör på eftermiddagen.

Och för ALLA jag känner och inte känner, i helgen så kommer ni till lugnet och spanar in 2 av CX-Cupens deltävlingar.
Och är det någon som söker boende under dessa 2 dagar så skicka ett mail, sms eller ring mig. För vi har ett rum/extra lägenhet i föreningen som finns att hyra för ynka 100.-/natt. Där finns kök, dusch och plats för 3-4 personer.

Lite träningsbilder från idag....






0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar