tisdag 25 december 2012

Backintervaller i snö

Ja varför inte fira att julen är passé med att sladda lite i snön idag med. Efter en massa mat igår så var man laddad som fan idag. Hade fin fina ben idag, dock inte från start då dom kändes stumma och geggiga, med efter typ 5-10 minuter så var det som natt och dag. Sprätte då iväg till en riktig dödsbacke på ca 550 meter, men med en dödlig %. hade KOM i somras på 1:31 på racer, så trodde väl ändå inte att det skulle vara inom synhåll idag, på spårig väg, MTB, grovmönster. Men gjorde 4 tappra försök uppför backen, och när jag kom åter efter passet så satt den andra (tror jag?) intervallen/försöket, 1:37, alltså bara 6 sekunder från min bästa tid, som jag hade på racer mitt i sommaren.

Efter dessa 4 dödsstötar så gled jag vidare till en annan backe som jag smiskade järnet uppför. Nästan hemma sen så har jag en liten varvbana på 250-300 meter som jag gav allt på under 3 varv.

Svettig som en jävla oxe så rullade jag in på tomten vid mor och far igen.




Angenäm afton allihopa.

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar