fredag 11 maj 2012

I brist på annat så kan ett recept kanske va nått....

Är inget jätte fan av pannkakor över lag, men efter att ha snubblat över detta recept för en tid sedan så har jag helt och hållet ändrat mig gällande PÄNKÄJKS.

För jag har aldrig känt att jag bivit direkt mätt av vanliga pannkakor på "farmors vis", utan det har mer eller mindre varit för stunden i sådant fall...

Men jag kan garantera att dessa står man sig betydligt längre på, plus att dessa innehåller en stor mängd protein i jämförelse med traditionella kakor...

Ingredienser
240g äggvita
20g äggula
250g lätt kesella/mini keso
80g havregryn
1dl mini mjölk
1 tsk bakpulver
Sötningsmedel och kanel efter smak

Mixa allt under någon minut, så att det blir en fin pannkaksmet. Värm en reflonpanna på medelvärma. Ta ett dl mått och häll i smeten i pannan. Stek ordentligt ca 2-3min på varje sida.
Smeten räcker till ca 7-8 "tjocka" pannkakor.

Näringsvärde på en sats pannkakorna

Protein 67,4g
Kolhydrater 61,5g
Fett 16g
Kalorier: 670



Enjoy!!!

/J

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar