fredag 27 juli 2012

KOM rekord som gav blodsmak....

Skulle ut på lite backintervaller idag tänkte jag, och hade som plan att köra mot Borlänge efter gamla RV293. Vägen passar bra för just den formen av intervallträning då den är mycket kuperad samt att cykelbanan vid sidan av vägen är extremt fin. Så jag satte väl av mot första backen som går från Ingarvet industriområde och upp på gamla berget, den sträckan är cirka 2200 meter lång, och lämpligt nog så ligger ett av STRAVA segmenten där, som blivit döpt till Backen från Falun längs rv. 293 på cykelvägen. Där Kingen Adam Steen lyckades putsa till mitt tidigare rekord där med massa tusendelar, men idag var det visst min tur att putsa till honom med ett gäng tusendelar.

[caption id="attachment_456" align="aligncenter" width="490"] STRAVA KOM[/caption]

 

Men idag hade verkligen seger sitt pris, för FY HELVETE vad det gjorde ont, hade som ni som vet var jag bor, ingen uppvärmning alls då det är nedför ända fram till några hundra meter innan starten, så syran kom som ett e-mail, och visst jag kunde tagit en sväng om innan men så blev fallet inte idag, och tur e väl de för Adam ;) hehe.

För övrigt kändes hela passet bra, blev rejält utpumpad i följande backar och tog verkligen ut mig rejält, tror jag hamnade krin 10-12 backar som jag körde olika långa intervaller i.

[caption id="attachment_457" align="aligncenter" width="301"] SIFFROR SEGMENT KOM[/caption]

 

Avslutar här med passets DATAgraf:

 

[caption id="attachment_458" align="aligncenter" width="490"] The GRAAF[/caption]

 

 

1 Reaction to this post

Add Comment
  1. Adam Steen sa... 27 juli 2012 kl. 20:52

    Hämnden är ljuv!

Skicka en kommentar