fredag 11 januari 2013

////

Träningen går för jävla bra nu

Nu har det rullat på fantastiskt bra den senaste månaden. Bortsett från magsjukedagarna då. Lyckas hålla mig från förkylningar och känner att jag blir starkare o starkare. Har ingen wattmätning hemma men märker av huruvida jag måste justera motståndet mot föregående pass i december osv.

Igår så mjölkade jag av ett pass på TC, 10 st 3/1:or. Kände mig otroligt stark, utan att dra på mig för mycket syra. Så jag var ovanligt fräsch inför nästan alla intervaller. Så det sista jag gjorde var att chocka ben o hjärta och lungor med att ta ned pulsen till under 80bpm och sen mata på på absoluta Max tills jag nåda Max bpm. Klarade mig inte riktigt till maxpuls för syran i benen satta tvärstopp efter 50 sekunder.

Ikväll är tanken att köra ett kombi pass på TC, 4 st 9/1/or på högre kadens + 6 st 4/2:or på låg kadens.
Kommer bli en riktigt slaktare. Men det är syran jag måste träna på så, kämpa!

Sen till helgen så är ett TC pass och distans, men vädret spår ju -15 grader och då blir det ingen distans utomhus för min del. Drar min gräns vid -8 till-10 någonstans. Under det så dör jag.

Tänkte för övrigt köra på monarken imorgon uppe i friidrottshallen men den var ingen ansvarig där som visste var vi skulle placera våra 2 maskiner.
Så får se hur de löser sig.

Dagens lunch:
Dillstuvad potatis med gravad lax.
Like yes.

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar