måndag 14 januari 2013

////

Tempo tempo tempo

Idag var tanken att bara rulla 40-45 minuter efter flera dagar med otroligt intensiva pass som tärt på benen. Så trodde att dagens cykel skulle bli jobbig och ansträngd på låg den tänkta låga nivån (Zon1), men när jag kommit till 8-9 minuter så kändes benen fina å ville mer. Körde då 3 stycken tunga intervaller på 1 minut var 5:e minut. Pulsen höjdes successivt, och när minut 25 nåddes så tänkte jag, "va fan, vi testar köra 10 min tempofart, så jag växlade upp", 10 minuter blev 15, som blev 20 som blev 30 minuter. Avslutade med några minuter avrullning. Så 3 tunga intervaller + 30 minuter Tempo på 80-88%max.
Totalt 60 minuters.

Och på onsdag är det dags. Operation kl 08:00. Börjar gruva mig rejält. Har aldrig blivit sövd tidigare. Hoppas allt kommer gå bra och smärtfritt. Eller ja smärtfritt har jag fått klart för mig att det inte kommer bli. Kommer gå på morfin första dygnet och smärtstillande efter det. Men allt aka nog bli bra till slut. Kommer ju bli en gigantisk skillnad vad det gäller syresättningen vid tuff träning.

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar