onsdag 16 maj 2012

Lill-Lördag

Svettats som en gris i natt, jävulskt jobbigt när man vaknar och är helt kladdig av svett. Undrar vad det kan vara tecken på? Mycket i skallen skulle jag kunna tänka mig, men kan också vara så att kroppen gjort sig av med det sista i förkylningsväg, för idag känner jag mig inte ens snorig :)

Men vaknade till ett fantastisk SMS i alla fall;

Det finns nu ett paket att hämta hosi Falun. YAAAAAAY!

Äntligen så har den kommit, fy fan va härligt. Ska göra lite ärenden på förmiddagen innan jag hämtar ut den, bilder kommer...

 

Så nu ska jag väl ända kunna trappa upp träningen igen. har förut efter förkylningar nästa kört stenhårt igen för att man känt sig peppad och att liga "efter" men det har alltid visat sig på ett bakslag, så trappa upp i lagom takt första 1-2 veckorna.

Sugen på pannkakor? Testa detta...
Till 12 pannkakor behöver du

1 dl grahamsmjöl

2 dl siktat dinkelmjöl

0,5 dl fiberhavregryn

1 msk linfrön

6 dl minimjölk

4 st ägg

Stekfett: Arlas "Smör och Rapsolja" (innehåller 70 % nyttig rapsolja men med god smörsmak)


Till detta serverar jag skuren banan eller äpple, minikeso, kanel (och eventuellt lite honung).

Extra fiber har du i fiberhavregrynen, linfrön och grahamsmjöl.

Extra protein får du tack vare ett extra ägg, dinkelmjöl (mer protein än i vetemjöl) och minikeson.
Ca 460 kcal/portion (3 pannkakor, keso, 1/2 banan och lite honung)


/J

0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar