lördag 8 september 2012

utmattad.nu


Vaknade väl i vanlig ordning innan Faluns pensionärer idag, rent överjävligt tidigt och så klart helt vansinnigt pigg. Helt bet å somna om så va fan skulle jag ligga kvar där å vrida mig för? Passade på att gå ner och köra löpbandsintervaller innan jobbet.
Fick ihop 5 stycken på 3 minuter i 3:30 fart med 3 minuter lugnare löpning mellan. Det blev totalt 45 minuter med upp och nedvarvning. Känner att jag har svårt att syrsätta benmusklerna när det blir pulser över 90%, och jag vet inte om det beror på den just nu lite ovana löparformen eller om det har med andningen i sig att göra. Kommer att testa köra med näsviddgare även under löppassen precis som jag brukar göra när jag kör tuffare pass på cykeln. Vilket borde innebära att jag borde få ner mer syre i lungorna och på så vis kanske minska syrebristen!? Blir att testa och utvärdera efter det :)

Som sagt så blev det väl jobb till klockan 16 idag, och efter det så passade jag på att köra ytterligare lite intervaller, 20 minuter fick jag ihop på eftermiddagen också, samt lite bålträning, 30 minuter.

Så nu är jag hemma och har precis kollat Vueltan där vår Fredrik Kessiakoff presterade underbart bra :)

Så vad fan ska man nu göra då?


0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar