söndag 9 september 2012

////

Tidig söndagsträning

Eftersom man jobbar idag så var de väl passande att träna innan jobbet klockan tolv. Körde ut mot Sundborn över lugnet och när jag kom ner till Sveden så tänkte jag försöka sätta ett nytt rekord uppför backen mot Falun, ni vet den där branta staten, och helheten säger jag bara, trodde jag skulle spränga lungorna när jag kört 4/5 av stigningen, men det kändes att jag hade bra fart så det gamla rekordet skulle nog ryka all världens väg, men väl hemma till min stora besvikelse hade jag misstagit mig vilken stolpe som målet indikerade på, så jag vände 20 meter för tidigt.
Å gissa om jag blev förbannad, när jag öppnade Strava för att kolla tiden uppför backen... FUCK!
Men men, cyklade sedan ut mot Sundborn där jag vände ute vid svärdsjövägen in mot Hosjö och sen in till stan igen.
För att effektivisera passet lite så passade jag på att köra ett tiotal intervaller. Det kändes helt OK men var lite stum i benen sedan gårdagens löpintervaller.
Hemma igen så stannade klockan på 1 timme och 20 minuter, med en maxpuls på 191 och ett snitt på 153. Ett fint intervallpass med andra ord.







0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar