tisdag 25 september 2012

mek +ANNAT

Lite mekdag idag och lite reklamationsbesked...

Ja, tänkte topsa och smörja upp MTB´n idag och eventuellt ut och rulla lite, men efter lite rengöring så skulle jag smörja styrlagren, MEN, det visade sig att BÅDA lagren var helt slut, och hur fan detta kunnat hända har jag inte en aning om. Mer än att den har stått lite fuktigt senaste veckorna vilket kan ha resulterat i att det blivit kondens omkring infästningen. Eftersom jag tvättade den innan jag ställde in den. Så det var bara att sätta sig och beställa nya lager, men där körde jag fast satan. Lagret som sitter där nu är ett ZS lager, alltså ett "Intern headset", men att hitta detta var inte lätt. Har inte bytt denna typ tidigare så kände mig rätt loost. Vad är skillnaden på detta INTERN och ett INTEGRATED? Ser bara likheter. Öh!? Fattar inte direkt, ringde då en handlare, varpå han heller inte visste skillnaden. Utan jag fick svaret "Jag har ingen aning utan jag ser på lagret när jag byter sen letar jag efter ett likadant".. (?) jaha?

Ska fan beställa ett INTEGRATED och jämför själv!!!

Sen fick jag ett efterlängtat besked från FUJI idag, att dom godkänt min reklamation och att dom skickar en ny hoj. YIPPI!!!
Så du är nu mer än välkommen hem till mig snygging.




0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar