tisdag 9 oktober 2012

////

Slalombacke

En till dag med härligt MTB väder, lite blött stundtals, som de ska vara med andra ord. Körde mot Lindesnäs via Närsjö med blandat stig, asfalt och grusväg, fram till slalombacken där jag testade körde den något igenväxta "Kärringbacken".

En ganska tuff backe då den var fruktansvärt uppväxt stening och blöt. Men belöningen kommer ju sen när man får köra utför den andra backen som är helt plan nästan, inte teknisk för fem öre men fort satan gick det nedför.
Sen åkte jag nästan samma väg hemåt med skillnaden att jag tog dom sista 7 kilometrarna i en backigare terräng.

Inför varje backe så satsade jag järnet och fick på så vis till ett gäng sköna intervaller....


Det blev även idag en ca: 30 kilometer lång träning.
Jaja jag ser att hjälmremmen sitter utanför.....

Nöjding efter backintervall 
Bra vy 





Skulle serva bodyn på MTB idag efter passet också men får inte av den. Det behövs nått specialverktyg som jag inte har. När man tagit av dammkåpan innanför kassetten så skall nån form av "kopp" skruvas bort. Fattar inte hur den operationen går till. Är det någon som kan hjälpa mig med att få den informationen? skicka ett mail eller skriv kommentar... (jonatan.stark@yahoo.se)






0 Reactions to this post

Add Comment

    Skicka en kommentar